Berichten
Robins Wereld kreeg een make-over en groeit verder, samen met haar spelers
(6 november 2025)
Waarom e-learning en serious gaming samen goud waard zijn in het mbo
(27 oktober 2025)
Stable Success officieel live: pionieren in onderwijsinnovatie
(3 oktober 2025)
In co-creatie bouwen aan toekomstgericht leren met serious gaming
(21 mei 2025)
Stageplek voor 3D Artist (mbo media vormgeving)
(23 april 2025)
RisicoRijk: Serious gaming voor de agrarische toekomst
(9 april 2025)
Kick-off Care Continuum: samenwerken aan innovatie in de zorg en onderwijs met serious gaming
(6 december 2024)
Mediaheads vliegt uit naar een nieuw nest!
(11 september 2024)
Stable Success genomineerd voor de Dutch Game Awards 2024
(5 september 2024)
Sijbren Mulder rondt meesterproef af: Interessante inzichten in het gebruik van serious games voor onderwijs
(18 juni 2024)
Bas Benjamins: van zoekende stagiair tot succesvol 3D-ontwerper
(9 mei 2024)
Een nieuwe etappe in de ontwikkeling van 'Stable Success'!
(25 april 2024)
SAVE THE DATE | 23 mei staat Robins Wereld op de deelnemersdag van de VGN Academie.
(16 april 2024)
Op één lijn komen in beeldvorming: de sleutel tot betekenisvolle serious games
(11 april 2024)
Mediaheads op Groenpact Event: voorbereid de toekomst in
(28 december 2023)
Rolf Connect: Samensmelting van fysiek en digitaal in het onderwijs
(28 december 2023)
Pre-pilot fase serious game 'Stable Success' voor hippische mbo-opleidingen afgerond
(27 december 2023)
Een eigen game laten ontwikkelen: zo moeilijk is dat niet
(18 december 2022)
Wat is gamification en wat kun je ermee?
(11 november 2020)
Serious Games: De boeken van de toekomst
(10 november 2020)
Pagina's
sitemap
(5 december 2025)
Kennisbank
(22 september 2025)
Verhoog motivatie en betrokkenheid met serious games
(27 augustus 2025)
Privacy- en cookieverklaring Mediaheads
(6 augustus 2025)
Serious games als instrument voor effectieve veranderopgaven
(6 augustus 2025)
Serious games
(19 juni 2025)
Serious games - diverse sectoren
(9 juli 2025)
Serious games in de zorg
(24 juni 2025)
Serious games in het onderwijs
(19 juni 2025)
Nieuws
(18 juni 2025)
Projecten
(18 juni 2025)
Over ons
(9 juni 2025)
Werkwijze
(19 juni 2025)
Werken bij
(19 juni 2025)
Referenties
(18 juni 2025)
Launch Path
(6 juni 2025)
Contact
(6 juni 2025)
Home
(27 mei 2025)
Kennisbank artikelen
De rol van de docent bij het gebruik van serious games
(15 oktober 2025)
Wat zijn serious games en waarom zijn ze relevant voor mbo-studenten?
(14 oktober 2025)
De voordelen van serious games in het MBO
(12 oktober 2025)
Serious gaming in het mbo: een krachtig alternatief voor schaarse stageplekken.
(9 oktober 2025)
Afstemming als sleutel voor succesvolle design-innovatie in het MBO
(5 oktober 2025)
Hoe integreer je serious games effectief in de les?
(29 september 2025)
De Bridge: het fundament onder onze serious games.
(14 september 2025)
De Zelf-Determinatie Theorie en Serious Games
(1 september 2025)
Serious games als instrument voor effectieve veranderopgaven
(12 augustus 2025)
Projecten
RisicoRijk
(2 september 2025)
Stable Success
(30 mei 2025)
Piramide Digitaal
(28 mei 2025)
Missie Codekraker
(26 mei 2025)
Simulatiesoftware
(24 mei 2025)
Rolf Connect
(22 mei 2025)
Robins Wereld
(20 mei 2025)
BD Kiestra
(18 mei 2025)
Referenties
SEO AI Posts
Welke rol speelt stakeholder-alignment in succesvolle serious games projecten?
(5 december 2025)
Hoe zorg je dat competitieve elementen studenten niet demotiveren?
(4 december 2025)
Welke support hebben docenten nodig bij langdurig gebruik van serious games?
(3 december 2025)
Welke rol spelen VR en AR in de toekomst van serious games voor beroepsonderwijs?
(2 december 2025)
Welke veranderingen vraagt serious gaming van de onderwijsorganisatie?
(1 december 2025)
Hoe borg je het gebruik van serious games na de eerste enthousiaste fase?
(30 november 2025)
Hoe vertaal je leerdoelen naar werkende game-mechanics?
(29 november 2025)
Hoe pas je serious games toe in beroepsgerichte vakken zoals techniek en zorg?
(28 november 2025)
Hoe valideer je of een serious game daadwerkelijk leerresultaat oplevert?
(28 november 2025)
Hoe verbeter je de doorstroom van MBO-studenten met serious games?
(27 november 2025)
Waarom is prototyping cruciaal bij het ontwikkelen van educatieve games?
(27 november 2025)
Welke game-mechanics verhogen de betrokkenheid van studenten het meest?
(26 november 2025)
Hoe betrek je docenten en studenten bij het ontwerpen van serious games?
(26 november 2025)
Hoe gebruik je serious games voor oriëntatie op vervolgopleidingen in het MBO?
(25 november 2025)
Wat is de Ontrafelen-Structureren-Inpassen methodiek bij serious game ontwikkeling?
(25 november 2025)
Wat is het verschil tussen een digitale playground en een traditionele serious game?
(24 november 2025)
Wat is een voorbeeld van serious play?
(24 november 2025)
Hoe train je crisismanagement en besluitvorming via serious games?
(23 november 2025)
Wat is het belangrijkste concept achter speltheorie?
(23 november 2025)
Hoe ontwikkel je ondernemerschap bij MBO-studenten met serious games?
(22 november 2025)
Wat betekent gametermen / gameslanga?
(22 november 2025)
Hoe pak je motivatieproblemen bij laaggeletterde studenten aan met serious games?
(21 november 2025)
Hoe meet je het succes van serious games in het onderwijs?
(21 november 2025)
Hoe integreer je serious games in je SIS (studenten informatie systeem)?
(20 november 2025)
Hoe passen serious games bij Nederlandse onderwijsstandaarden?
(20 november 2025)
Hoe houd je studenten met een kort concentratievermogen betrokken met serious games?
(19 november 2025)
Wat zijn mentale spellen?
(19 november 2025)
Hoe ontwerp je een serious game die blijvende gedragsverandering bewerkstelligt?
(18 november 2025)
Welke psychologische mechanismen maken serious games effectief voor gedragsverandering?
(17 november 2025)
Hoe zorgen serious games voor betere studentbetrokkenheid?
(16 november 2025)
Hoe integreer je serious games in bestaande lesprogramma's?
(15 november 2025)
Wat zijn de nadelen van serious games?
(14 november 2025)
Waarom zijn serious games belangrijk voor studentmotivatie?
(13 november 2025)
Hoe ondersteunen serious games verschillende leerstijlen?
(12 november 2025)
Wat zijn de beste serious games platforms voor het MBO?
(11 november 2025)
Hoe kan een spel ontworpen zijn om depressie te behandelen?
(10 november 2025)
Hoe train je docenten in het gebruik van serious games?
(9 november 2025)
Wat is de toekomst van serious games in het Nederlandse onderwijs?
(8 november 2025)
Wat is engagement theory?
(7 november 2025)
Wat is de toekomst van serious games in het MBO in 2026?
(7 november 2025)
Hoe meet je het succes van serious games in het MBO?
(6 november 2025)
Wat zijn de uitdagingen bij het gebruik van serious games in het MBO?
(5 november 2025)
Kunnen docenten zelf serious games gebruiken zonder training?
(4 november 2025)
Wat is het concept van serious play?
(2 november 2025)
Hoe motiveren serious games MBO-studenten effectiever?
(1 november 2025)
Wat zijn de voordelen van serious games?
(31 oktober 2025)
Welke technische vereisten hebben serious games voor scholen?
(30 oktober 2025)
Wat zijn serious games in de gezondheidszorg?
(29 oktober 2025)
Waarom zijn serious games belangrijk voor beroepsonderwijs?
(28 oktober 2025)
Hoe werken serious games?
(27 oktober 2025)
Hoe kies je de juiste serious games voor jouw MBO-opleiding?
(26 oktober 2025)
Wie heeft de term "serious games" bedacht?
(25 oktober 2025)
Welke kosten zijn verbonden aan serious games voor onderwijsinstellingen?
(24 oktober 2025)
Is duo lingo een serious game?
(23 oktober 2025)
Welke serious games zijn geschikt voor praktijkgerichte vakken?
(21 oktober 2025)
Kunnen serious games leerresultaten verbeteren in het beroepsonderwijs?
(21 oktober 2025)
Welke serious games zijn het meest geschikt voor MBO-instellingen?
(20 oktober 2025)
Wat zijn serious games in het onderwijs?
(20 oktober 2025)
Kunnen docenten zelf serious games maken voor hun lessen?
(19 oktober 2025)
Welke voordelen bieden serious games aan docenten?
(19 oktober 2025)
Wat zijn de elementen van een serious game?
(18 oktober 2025)
Hoe werken serious games voor MBO-studenten?
(17 oktober 2025)
Wat is het verschil tussen gamification en serious games?
(17 oktober 2025)
Wat zijn de onderwerpen van serious games?
(16 oktober 2025)
Hoe beïnvloedt gamification werkelijk gedragsverandering in organisaties?
(16 oktober 2025)
Waarom falen traditionele trainingsmethoden waar gamification wel slaagt bij gedragsverandering?
(15 oktober 2025)
Wat zijn de meetbare resultaten van gamification bij organisatorische transformatie?
(15 oktober 2025)
Voornaam
*
Achternaam
*
Organisatie
Telefoonnummer
E-mailadres
*
Privacy Checkbox
*
Ik ga akkoord met het
Privacybeleid
Frank Roeper
Developer
“Bij Mediaheads voel ik veel vrijheid én verantwoordelijkheid. Dat maakt het werk heel waardevol. “
Leonie Ponsioen
Developer
“Dankzij nauwe samenwerking met de klant en een flexibel team, komen we tot resultaten die leuk en waardevol zijn!”
Gerben Suurmeijer
Developer & designer
“De sfeer is relaxt, we maken mooie dingen samen en we zien blije gezichten bij de klanten.”
Chamin Hardeman
Business Unit Manager
“Elke dag een passende serious game bedenken die een oplossing biedt voor een klant. Zo tof om te doen!”
Voornaam
*
Achternaam
*
Organisatie
Telefoonnummer
E-mailadres
*
Privacy Checkbox
*
Ik ga akkoord met het
Privacybeleid
HP Name