Serious Game laten ontwikkelen

< terug Home » Serious Game laten ontwikkelen

Op zoek naar een laagdrempelige en effectieve tool om kennis over te dragen? Dan is onze maatwerk Serious Game-oplossing wat voor jou. Een serious game op maat gemaakt voor jouw organisatie.

Probeer hieronder een van onze serious games uit

Ga naar de demo-pagina

Waarom een maatwerk Serious Game?

Misschien heb je kennis die je wilt overdragen op een bepaalde groep. Of misschien wil je meer leerrendement behalen in de klas. Of juist je collega’s nieuwe skills leren. Voor al deze ideeën hebben we één tip: doe het spelenderwijs.

Waarom? Hierom:

Even terug naar het begin. Je hebt bedacht dat je binnen je organisatie een thema onder de aandacht wilt brengen, gedrag wilt veranderen of ervoor wilt zorgen dat mensen iets leren.

Tegelijkertijd weet je ook dat weinig mensen zitten te wachten op een training of brainstorm dag. En stiekem betrap je jezelf er vaak genoeg op dat de informatie na zo’n traditionele interventie niet altijd even goed blijft plakken.

Mensen die aan het brainstormen zijn

Je krijgt een onderbuikgevoel; het is tijd om eens iets anders te proberen, maar wel toegespitst op jouw organisatie. Dat is waar een serious game op maat in the picture komt.

Met onze maatwerk oplossing heb je een leeromgeving die naadloos aansluit bij de wensen en behoeftes van jouw organisatie, én de belevingswereld van de deelnemers. Het speelt namelijk in op de intrinsieke motivatie van de gebruiker met als doel om spelenderwijs nieuwe vaardigheden te leren.

Een perfecte tool voor jouw bedrijf dus!

Ook spelenderwijs jouw kennis overbrengen?

Neem dan contact met ons op.

Wat houdt maatwerk in?

Volgens het woordenboek betekent ‘maatwerk’: op maat gemaakt, toegespitst op de specifieke wensen van de klant. En volgens ons ook. Al onze maatwerk serious games zijn daarom ook ontstaan vanuit specifieke klantvragen, zoals:

  • BD Kiestra: Hoe kunnen we de werking van een nieuw ontwikkeld softwareprogramma promoten op een medisch congres … over 3 weken?
  • Rolf Connect: Hoe kunnen we basisschoolkinderen een leermiddel bieden wat zowel fysiek als digitaal leren combineert?
  • Robin’s Wereld: Hoe kunnen we onderzoeken of kinderen in het speciaal onderwijs een lage leerbaarheid hebben of dat het aan de toetsmethode ligt?

Enkele cases

BD Kiestra

BD Kiestra

Het ontwikkelvraagstuk was om een serious game te ontwikkelen ten bedoeld om de werking van een nieuw ontwikkeld softwareprogramma te promoten op een medisch congres. De game zou worden computer met touchscreen die was verpakt in een arcadekast.

Lees meer
Rolf Connect

Rolf Connect

De laatste jaren is het aanbod van digitaal lesmateriaal enorm toegenomen. Sterker nog, kinderen van de basisschool weten niet beter, het gebruik van het digitaal leermiddel zoals een digibord, tablet of computer is normaal. Daarom is digitale geletterdheid belangrijk.

Lees meer
Robin’s Wereld

Robin’s Wereld

Soms gaat het in het onderwijs niet alleen om het leren zelf, maar ook om het bewijs dat die leerbaarheid er ís.. in dit geval in het speciaal onderwijs. Daarom ontwikkelden we Robin’s Wereld, in opdracht van ’s Heeren Loo en met financiering van Afas Software.

Lees meer

Voorbeelden van Maatwerk Serious Games

Wil je een voorbeeld zien van een van onze maatwerk serious games? Ontdek dan bijvoorbeeld Robin’s Wereld. Dit is een educatieve game voor kinderen met een verstandelijke beperking.

In Robin’s Wereld maken de kinderen kennis met het karakter Robin. Hij neemt je mee in zijn wereld waarin hij allerlei uitdagingen tegenkomt waar hij oplossingen voor moet bedenken. Daar heeft hij de hulp van de speler bij nodig natuurlijk.

Hiermee traint de game eigenlijk vier vaardigheden: aandacht, impulscontrole, werkgeheugen en probleemoplossend vermogen.

Dit is een voorbeeld van een van onze maatwerk games. Wil je nog meer voorbeelden zien?

Neem dan even contact met ons op en dan laten we je meer sneak peeks zien!

De voordelen van maatwerk

Waar je bij bestaande tool (SaaS) ‘vastzit’ aan standaard elementen, kun je bij een maatwerk serious game je fantasie helemaal op hol laten gaan. Om je hierbij te helpen, maken we gebruik van het zogenaamde design thinking. Dit is een methode om vanuit actie en zoveel mogelijk creatieve ideeën aan de slag te gaan.

En waar begin je dan? Bij het begin! In drie duidelijke fases ontwikkelen we met jou een serious game. Klik op de elementen om verder te gaan, let’s go!

Fase 1

Kennismaken. Eerst koffie. Dan idee. Dan plan.

Overleggen

Na de kennismaking en de eerste bespreking is duidelijk wat we willen. Maar: kán dat ook? Hoe zit het met de techniek? En hoeveel weten we van vergelijkbare producten? We gaan ons even ‘beraden’, zoals ze dat zo mooi zeggen.

Afstemmen

Hebben we alles helder? Dan zetten we het nog even één keer op papier. Wat we gaan doen, in welk tijdsbestek en met welke doelen. Meetbare resultaten zijn het goud van onze branche, dus dit moet even goed.

Creëren

En dan? Dan wordt het leuk! Samen met jullie gaan we gaan brainstormen over de inhoud en uitstraling van het product. Wat maakt het uniek en nóg mooier? Creativiteit viert feest, kwaliteit voert de boventoon!

Fase 2

Natuurlijk moet het goed. Dus werken we zo snel mogelijk naar een realistisch schaalmodel toe.

Prototypen

Een MVP is bij ons geen grote auto maar een ‘minimal viable product’. Ofwel; een schaalmodel met echte functies. Aanpassingen doen is nu nog relatief eenvoudig. Het doel is helder. Gaan we bijsturen of gaan we los

Ontwikkelen

Nu krijgt het product zijn echte vorm. Je gaat het voelen, zien en al een stukje beleven… De klant wacht gespannen af… terwijl onze superhelden rustig doorontwikkelen. Stilte AUB. Werk in uitvoering

Testen

Op het moment dat de klant de vlag wil uithangen, trappen wij nog even op de rem. Eérst testen! Intern. Extern. Met feedbackgroep of testdag. Deze fase is eigenlijk het échte kantelpunt. Mindblowing

Fase 3

In deze fase gaat alles om finetuning. Kwaliteit. Opleveren maar zeker niet zomaar loslaten. Ook dat is onze kracht.

Afmaken

Na de test is het tijd voor de puntjes op de i, verkregen vanuit feedback van de testfase. We doen de laatste check… check… en dubbelcheck. Zodat alles precies werkt zoals de bedoeling was. 

Opleveren

Geruisloos in de Play Store of het intranet? Of maak je er een heuse lancering van waar de marketingafdeling al weken mee heeft lopen teasen? Maakt ons niet uit, het is jullie feestje! Bij ons gaat de vlag in elk geval wél uit. Succes moet je vieren!

Monitoren

Zijn jullie dan van ons af? Nee hoor, we houden de vinger aan de pols. Stel dat er tóch iets begint te storen. Wij houden ons gezamenlijke kindje goed in de gaten. En desgewenst maken we afspraken over periodiek onderhoud. Let’s keep in touch.  

Enthousiast geworden?

Laten we kennismaken!

En onder het genot van een bakje koffie ideeën uitwisselen over hoe een maatwerk oplossing er voor jouw bedrijf uit komt te zien.

Wat kun je verwachten?

Wist je dat serious games voor 70% meer behoud van kennis zorgen bij trainingen? Hoe gaaf?! Dus op de vraag wat je kunt verwachten is het antwoord: meer behoud van kennis bij de mensen die de game of tool gebruiken.

Of wil je liever weten wat je van ons kunt verwachten? Dan kunnen we beter onze klanten aan het woord laten:

‘De persoonlijke betrokkenheid van Mediaheads vertaalt zich in een persoonlijke manier van samenwerking, waarbij plezier en humor belangrijke ingrediënten zijn.’
Nadia Plambeck

Projectleider Innovatie, ’s Heeren Loo

‘Er wordt snel en duidelijk gecommuniceerd en de mensen van Mediaheads zijn altijd bereid een stapje extra te zetten. Vaak zelfs al voordat dit gevraagd wordt.’
Hans Haarman

International Sales Manager, De Rolf Groep

‘De mensen van Mediaheads zijn goed in staat om te luisteren naar je wensen en deze te vertalen in tastbare, gebruiksvriendelijke en goed werkende applicaties.’
Joost Deutekom

World wide marketing manager, BD Kiestra

Serious Games bij Mediaheads

We zijn al meer dan 15 jaar professional op het gebied van serious games. Van games op maat tot SaaS, wij helpen onze klanten om hun medewerkers of deelnemers op een innovatieve en creatieve manier meer kennis op te doen, én te behouden.

Dit doen we met een groep gedreven mensen die ontzettend enthousiast worden van het maken van serious games en daarmee voor elke uitdaging een oplossing te vinden. Benieuwd wie deze oplossingen allemaal bedenken? Check dan onze over ons pagina.