Serious Game laten ontwikkelen

< terug Home » Serious Game laten ontwikkelen

Serious games op maat

In het bedrijfsleven worden vaak grote budgetten vrijgemaakt voor trainingen. Menig organisatie ziet zulke trainen als een must. Een verplichting die zuchtend wordt opgepikt door de afdelingen. Verbetering van medewerkers leidt namelijk tot verhoogde omzet en klanttevredenheid… toch?

Ja en nee. Als jouw medewerkers de informatie niet naderhand niet meteen toepassen, gaat 70% van de opgedane kennis – en daarmee dus ook de financiële investering – verloren. En dat is zonde. Daarnaast is soms de intrinsieke motivatie om mee te doen aan een dergelijke training ver te zoeken.

In 3 duidelijke fases ontwikkelen wij een Serious game

Klik op de elementen om verder te gaan, let’s go!

Fase 1

Kennismaken. Eerst koffie. Dan idee. Dan plan.

Overleggen

Na de kennismaking en de eerste bespreking is duidelijk wat we willen. Maar: kán dat ook? Hoe zit het met de techniek? En hoeveel weten we van vergelijkbare producten? We gaan ons even ‘beraden’, zoals ze dat zo mooi zeggen.

Afstemmen

Hebben we alles helder? Dan zetten we het nog even één keer op papier. Wat we gaan doen, in welk tijdsbestek en met welke doelen. Meetbare resultaten zijn het goud van onze branche, dus dit moet even goed.

Creëren

En dan? Dan wordt het leuk! Samen met jullie gaan we gaan brainstormen over de inhoud en uitstraling van het product. Wat maakt het uniek en nóg mooier? Creativiteit viert feest, kwaliteit voert de boventoon!

Natuurlijk moet het goed. Dus werken we zo snel mogelijk naar een realistisch schaalmodel toe.

Fase 2

Prototypen

Een MVP is bij ons geen grote auto maar een ‘minimal viable product’. Ofwel; een schaalmodel met echte functies. Aanpassingen doen is nu nog relatief eenvoudig. Het doel is helder. Gaan we bijsturen of gaan we los

Ontwikkelen

Nu krijgt het product zijn echte vorm. Je gaat het voelen, zien en al een stukje beleven… De klant wacht gespannen af… terwijl onze superhelden rustig doorontwikkelen. Stilte AUB. Werk in uitvoering

Testen

Op het moment dat de klant de vlag wil uithangen, trappen wij nog even op de rem. Eérst testen! Intern. Extern. Met feedbackgroep of testdag. Deze fase is eigenlijk het échte kantelpunt. Mindblowing

Fase 3

In deze fase gaat alles om finetuning. Kwaliteit. Opleveren maar zeker niet zomaar loslaten. Ook dat is onze kracht.

Afmaken

Na de test is het tijd voor de puntjes op de i, verkregen vanuit feedback van de testfase. We doen de laatste check… check… en dubbelcheck. Zodat alles precies werkt zoals de bedoeling was. 

Opleveren

Geruisloos in de Play Store of het intranet? Of maak je er een heuse lancering van waar de marketingafdeling al weken mee heeft lopen teasen? Maakt ons niet uit, het is jullie feestje! Bij ons gaat de vlag in elk geval wél uit. Succes moet je vieren!

Monitoren

Zijn jullie dan van ons af? Nee hoor, we houden de vinger aan de pols. Stel dat er tóch iets begint te storen. Wij houden ons gezamenlijke kindje goed in de gaten. En desgewenst maken we afspraken over periodiek onderhoud. Let’s keep in touch.  

Nieuwsgierig geworden?

Vraag een demo aan!

Een game op maat is een kostbare investering. Daarom werken we naast content op maat ook met SAAS. Dit staat voor Software As A Service. Benieuwd hoe dit precies in z’n werk gaat? We laten het je graag zien door middel van een interactieve demo.

Fase 1

Kennismaken. Eerst koffie. Dan idee. Dan plan.

Overleggen

Na de kennismaking en de eerste bespreking is duidelijk wat we willen. Maar: kán dat ook? Hoe zit het met de techniek? En hoeveel weten we van vergelijkbare producten? We gaan ons even ‘beraden’, zoals ze dat zo mooi zeggen.

Afstemmen

Hebben we alles helder? Dan zetten we het nog even één keer op papier. Wat we gaan doen, in welk tijdsbestek en met welke doelen. Meetbare resultaten zijn het goud van onze branche, dus dit moet even goed.

Creëren

En dan? Dan wordt het leuk! Samen met jullie gaan we gaan brainstormen over de inhoud en uitstraling van het product. Wat maakt het uniek en nóg mooier? Creativiteit viert feest, kwaliteit voert de boventoon!

Natuurlijk moet het goed. Dus werken we zo snel mogelijk naar een realistisch schaalmodel toe.

Fase 2

Testen

Op het moment dat de klant de vlag wil uithangen, trappen wij nog even op de rem. Eérst testen! Intern. Extern. Met feedbackgroep of testdag. Deze fase is eigenlijk het échte kantelpunt. Mindblowing

Ontwikkelen

Nu krijgt het product zijn echte vorm. Je gaat het voelen, zien en al een stukje beleven… De klant wacht gespannen af… terwijl onze superhelden rustig doorontwikkelen. Stilte AUB. Werk in uitvoering

Prototypen

Een MVP is bij ons geen grote auto maar een ‘minimal viable product’. Ofwel; een schaalmodel met echte functies. Aanpassingen doen is nu nog relatief eenvoudig. Het doel is helder. Gaan we bijsturen of gaan we los

Fase 3

In deze fase gaat alles om finetuning. Kwaliteit. Opleveren maar zeker niet zomaar loslaten. Ook dat is onze kracht.

Afmaken

Na de test is het tijd voor de puntjes op de i, verkregen vanuit feedback van de testfase. We doen de laatste check… check… en dubbelcheck. Zodat alles precies werkt zoals de bedoeling was. 

Opleveren

Geruisloos in de Play Store of het intranet? Of maak je er een heuse lancering van waar de marketingafdeling al weken mee heeft lopen teasen? Maakt ons niet uit, het is jullie feestje! Bij ons gaat de vlag in elk geval wél uit. Succes moet je vieren!

Monitoren

Zijn jullie dan van ons af? Nee hoor, we houden de vinger aan de pols. Stel dat er tóch iets begint te storen. Wij houden ons gezamenlijke kindje goed in de gaten. En desgewenst maken we afspraken over periodiek onderhoud. Let’s keep in touch.  

Nieuwsgierig geworden?

Vraag een demo aan!

Een game op maat is een kostbare investering. Daarom werken we naast content op maat ook met SAAS. Dit staat voor Software As A Service. Benieuwd hoe dit precies in z’n werk gaat? We laten het je graag zien door middel van een interactieve demo.

Kennismaken?

Voor direct contact bel 0513-436428 of stuur een e-mail.

Enkele cases

BD Kiestra

BD Kiestra

Het ontwikkelvraagstuk was om een serious game te ontwikkelen ten bedoeld om de werking van een nieuw ontwikkeld softwareprogramma te promoten op een medisch congres. De game zou worden computer met touchscreen die was verpakt in een arcadekast.

Lees meer
Rolf Connect

Rolf Connect

De laatste jaren is het aanbod van digitaal lesmateriaal enorm toegenomen. Sterker nog, kinderen van de basisschool weten niet beter, het gebruik van het digitaal leermiddel zoals een digibord, tablet of computer is normaal. Daarom is digitale geletterdheid belangrijk.

Lees meer
Robin’s Wereld

Robin’s Wereld

Soms gaat het in het onderwijs niet alleen om het leren zelf, maar ook om het bewijs dat die leerbaarheid er ís.. in dit geval in het speciaal onderwijs. Daarom ontwikkelden we Robin’s Wereld, in opdracht van ’s Heeren Loo en met financiering van Afas Software.

Lees meer