Over Mediaheads

Wij zijn Mediaheads
Ontstaan vanuit een groep ‘knappe koppen’ op het gebied van multimedia. Samen werken, samen sparren, samen ontwikkelen. Sommigen haakten af, anderen gingen door en ons netwerk groeide met nog meer experts uit alle hoeken en gaten van het vak.
Sinds 2018 creëren de superhelden van Mediaheads tools, apps en software. Dingen die het leven leuk maken. Dingen die van iets leren, pure fun maken. Dingen die je werk nog uitdagender maken.
Dus eigenlijk… maken we overal een spelletje van!
Check alle knappe koppen van Mediaheads hieronder.

Chamin Hardeman
Business Unit Manager

Gerben Suurmeijer
Developer & designer

Frank Roeper
Developer
Onze aanpak
Zo snel mogelijk actie, daar zijn we dol op. Maar dan kijken we eerst kritisch met jullie mee naar het idee. Om vervolgens zo snel mogelijk een prototype maken dat in grote lijnen doet wat je bedacht had. Zodat je kunt testen of het echt zo goed is – en blijft – als we vooraf bedacht hadden. Bekijken, proberen, optimaliseren en GO!
We willen uiteindelijk dat iedereen op een fijne manier kan leren en nieuwe vaardigheden kan trainen. Met het maken van serious games maken we het voor doelgroepen die het soms lastiger vinden om te leren ook mogelijk om echt nieuwe kennis op te doen en zich te ontwikkelen.
Waarom serious games?

70% meer behoud van kennis

Zeer schaalbaar

Spelenderwijs leren met software én hardware
Kosteloos ontdekken hoe je serious games succesvol inzet voor jouw organisatie?
Enkele cases
BD Kiestra
Het ontwikkelvraagstuk was om een serious game te ontwikkelen ten bedoeld om de werking van een nieuw ontwikkeld softwareprogramma te promoten op een medisch congres. De game zou worden computer met touchscreen die was verpakt in een arcadekast.
Rolf Connect
De laatste jaren is het aanbod van digitaal lesmateriaal enorm toegenomen. Sterker nog, kinderen van de basisschool weten niet beter, het gebruik van het digitaal leermiddel zoals een digibord, tablet of computer is normaal. Daarom is digitale geletterdheid belangrijk.
Robin’s Wereld
Soms gaat het in het onderwijs niet alleen om het leren zelf, maar ook om het bewijs dat die leerbaarheid er ís.. in dit geval in het speciaal onderwijs. Daarom ontwikkelden we Robin’s Wereld, in opdracht van ’s Heeren Loo en met financiering van Afas Software.