Bij Mediaheads staan we bij elke opdracht weer voor een nieuwe interessante uitdaging: het scherp krijgen van de behoeften van onze klanten en het vertalen ervan naar passende ontwerpspecificaties. Deze vertaalslag is ons specialisme. Het begint altijd met het helder krijgen van het beeld van het probleem – een beeld dat vaak nog ‘out of focus’, op verchillende manieren geframed of zelfs nog onderbelicht is. Het faciliteren van het proces naar een gezamenlijke beeldvorming, is essentieel voor het vinden van effectieve oplossingsrichtingen.
Als game-ontwikkelaars zien we vaak complexe en gelaagde vraagstukken (wicked problems) die een interdisciplinaire ontwerpbenadering vereisen. In dit proces zijn ontwerpers en stakeholders onlosmakelijk met elkaar verbonden. We streven ernaar om tot een eenduidige articulatie van de behoefte en consensus hierover te komen. We moeten het vraagstuk goed begrijpen en ruwe kaders schetsen – dit vormt de blauwdruk en is het vertrekpunt van het ontwerp van de serious game.
De stappen om tot een serious game te komen
Wij ‘mediaheads’ denken er allemaal hetzelfde over: “Het krijgen van consensus in beeldvorming is een van de voorwaarden voor het ontwerpen van een betekenisvolle serious game. Met een helder en gezamenlijk beeld van het probleem en waar we naartoe willen, kunnen we effectief samenwerken aan oplossingen die écht aansluiten bij ieders behoeften.”
We zijn sterk overtuigd van de kracht van gezamenlijke beeldvorming en het op één lijn komen om tot effectieve oplossingen te komen. Met onze expertise streven we ernaar om complexe vraagstukken duiden en te komen tot betekenisvolle oplossingen die écht het verschil maken!
Benieuwd wat we voor jouw ‘uitdaging’ kunnen betekenen? Neem contact op!