Rolf Connect

Brug tussen motoriek en digitaal vaardig

Rolf Connect

Onze opdracht

De Rolf groep is een groothandelaar in educatieve materialen met als motto: haal elke dag het allerbeste uit ieder kind. Op een vakbeurs raakten zij enthousiast over een eerder ontwikkeld product van ons: Bimii. Met deze techniek hadden we in een andere doelgroep, het speciaal onderwijs, al bewezen dat we online leren op een leuke manier konden koppelen aan motorische vaardigheden en fysieke materialen. Voor Rolf groep werkten we dit op een totaal andere manier uit, voor het reguliere basisonderwijs.

Rolf Connect

Uitvoering

De spelinhoud lag er al: dat waren de onuitputtelijke materialen van de Rolf groep zelf. De kunst was dus om daar iets mee te doen dat als basis kon dienen voor het gamificeren van al die bordspellen en puzzels. Het moest nieuw, fun en toekomstbestendig worden, maar het ging wel om de koppeling tussen de traditionele middelen en het virtuele, zodat de kinderen ook hun motoriek oefenen, samen met anderen of alleen, en liefst meertalig.

Rolf Connect

Resultaat

De kortste klap was het bouwen van een app met touchscreen voor alle ipads. Maar dat had twee grote nadelen: een touchscreen is schadegevoelig, en de app zou alleen werken op IOS. Daarom trokken we het breder. De techniek van Connected Play is opnieuw onder de loep genomen en we hebben voor Rolf een nieuwe – meer krachtige – hub ontwikkeld die platform onafhankelijk werkt en en kan verbinden met verschillende apparaten. Zo kan de houten HUB communiceren met het digibord, meerdere ipads of met andere devices die op Android werken.

Rolf Connect biedt een breed programma dat door de rolf Groep uitgezet kan worden op veel meer scholen dan als we ons hadden beperkt tot een eigen IOS-app. De huisstijl die we toepasten op het bouwen van alle software, wordt doorgezet naar een campagne met voorlichtings- en promotiemateriaal.

Rolf Connect

Brug tussen motoriek en digitaal vaardig

Home » Cases » Rolf Connect

Onze opdracht

De Rolf groep is een groothandelaar in educatieve materialen met als motto: haal elke dag het allerbeste uit ieder kind. Op een vakbeurs raakten zij enthousiast over een eerder ontwikkeld product van ons: Bimii. Met deze techniek hadden we in een andere doelgroep, het speciaal onderwijs, al bewezen dat we online leren op een leuke manier konden koppelen aan motorische vaardigheden en fysieke materialen. Voor Rolf groep werkten we dit op een totaal andere manier uit, voor het reguliere basisonderwijs.

Uitvoering

De spelinhoud lag er al: dat waren de onuitputtelijke materialen van de Rolf groep zelf. De kunst was dus om daar iets mee te doen dat als basis kon dienen voor het gamificeren van al die bordspellen en puzzels. Het moest nieuw, fun en toekomstbestendig worden, maar het ging wel om de koppeling tussen de traditionele middelen en het virtuele, zodat de kinderen ook hun motoriek oefenen, samen met anderen of alleen, en liefst meertalig.

Resultaat

De kortste klap was het bouwen van een app met touchscreen voor alle ipads. Maar dat had twee grote nadelen: een touchscreen is schadegevoelig, en de app zou alleen werken op IOS. Daarom trokken we het breder. De techniek van Connected Play is opnieuw onder de loep genomen en we hebben voor Rolf een nieuwe – meer krachtige – hub ontwikkeld die platform onafhankelijk werkt en en kan verbinden met verschillende apparaten. Zo kan de houten HUB communiceren met het digibord, meerdere ipads of met andere devices die op Android werken.

Rolf Connect biedt een breed programma dat door de rolf Groep uitgezet kan worden op veel meer scholen dan als we ons hadden beperkt tot een eigen IOS-app. De huisstijl die we toepasten op het bouwen van alle software, wordt doorgezet naar een campagne met voorlichtings- en promotiemateriaal.

Home » Cases » Rolf Connect

Meer uit onze portfolio