< terug Home » Cases » BD Kiestra

BD Kiestra

nov 9, 2020

De uitdaging
 

BD Kiestra is een grote speler in de markt van laboratoriumtechnieken. Het bedrijf uit Drachten is onderdeel van het Amerikaanse concern Beckton Dickinson en gespecialiseerd in het leveren van laboratoriumtechnieken voor de medische wereld. Automatisering door BD Kiestra betekent voor de laboratoria snel en betrouwbaar grote hoeveelheden samples kunnen verwerken met als doel patiënten sneller en beter te kunnen behandelen. Een prachtig bedrijf om voor aan de slag te mogen.
 
Het eerste ontwikkelvraagstuk dat Kiestra bij ons neerlegde was om een serious game te ontwikkelen ten bedoeld om de werking van een nieuw ontwikkeld softwareprogramma te promoten op een medisch congres. De game zou worden computer met touchscreen die was verpakt in een arcadekast. Een leuke uitdaging… oh ja nog een kleine maar “kunnen jullie het project binnen 3 weken opleveren?”.
 
Het idee van de klant was om een arcardekast te realiseren waarin een computer met touchscreen verwerkt was. Teamoverleg. Wat kunnen we..? Hoe kunnen we..? Wet wie willen we..? Binnen een dag waren we eruit en ook met de klant. De klok liep a dus GO!
 

De uitvoering
 

Om de deadline te bewaken hebben wij tijdens de ontwikkeling van de software de klant geadviseerd om ons meer verantwoordelijkheid te geven. Wij wilden ook de kast zelf (laten) ontwikkelen en dit niet laten verlopen via de standbouwer in Amerika. Op die manier waren wij volledig in control en niet afhankelijk van extra en / of onbekende schakels die het ontwikkelproces en de planning in gevaar zouden brengen. Korte lijntjes en snel kunnen schakelen. De klant stemde in en wij konden de ontwikkeling zelf organiseren. Er zijn twee trajecten gestart: de game ontwikkeling en daarnaast onderzoek naar hardware in combinatie met de realisatie van de arcadekast.
 

Omdat de arcadekast verscheept moest worden via de luchtpost hebben we een bouwpakket ontwikkeld met gedetailleerde maar duidelijke bouwtekening. Er zijn 2 kasten ontwikkeld. Een voor de presentatie bij ons op locatie en een die als bouwpakket opgestuurd kon worden.

Het resultaat
 

Het resultaat is in 2 weken gerealiseerd. Zoals besproken: een arcade kast met een multitouch serious game oplossing én duidelijke bouwinstructie om het product op locatie te kunnen assembleren. Hoewel wij de deadline hadden gehaald was de spanning er nog niet af. Het product werd via luchtpost verscheept naar Amerika en moest natuurlijk tijdig op de beursvloer aanwezig zijn. 30 minuten voor de opening van het congres kregen we onderstaande bericht via Whatsapp met de boodschap “Up and running” Top, gelukt! Een super tevreden klant en wij hebben daarop een verdiende borrel genomen.

De klant was zo tevreden over de handson en creatieve ontwikkelkracht van Mediaheads dat we als eerste kleine ontwikkelaar preferred supplier zijn geworden van BD. Het was het startschot voor een nog veel mooier project: Have you met Jim? Hierover binnenkort meer.

Vond je dit een interessante case, deel dit dan met anderen!

Waarom serious games?

70% meer behoud van kennis

Zeer schaalbaar

Spelenderwijs leren met software én hardware

Kosteloos ontdekken hoe je serious games succesvol inzet voor jouw organisatie?

Andere cases

Rolf Connect

Rolf Connect

De laatste jaren is het aanbod van digitaal lesmateriaal enorm toegenomen. Sterker nog, kinderen van de basisschool weten niet beter, het gebruik van het digitaal leermiddel zoals een digibord, tablet of computer is normaal. Daarom is digitale geletterdheid belangrijk.

read more
Robin’s Wereld

Robin’s Wereld

Soms gaat het in het onderwijs niet alleen om het leren zelf, maar ook om het bewijs dat die leerbaarheid er ís.. in dit geval in het speciaal onderwijs. Daarom ontwikkelden we Robin’s Wereld, in opdracht van ’s Heeren Loo en met financiering van Afas Software.

read more