Home » Blog » Step up your game by playing ours

Step up your game by playing ours

mei 18, 2020 | Games, Mediaheads

Eén van onze klanten acteert in een voornamelijk wetenschappelijke markt verdeeld over zo’n 70 landen. In die markt is het echt van cruciaal belang om te weten waar je het over hebt. Er ligt dan ook een behoorlijke druk bij de sales managers om bij te blijven in de snel veranderende markt. Ze dienen in detail op de hoogte te zijn (en te blijven) van productlijnen, innovaties van systemen en heel belangrijk: het Customer Engagement Model. Het is zaak om continu goed helder te hebben in welke fase men zich binnen een verkooptraject bevindt, wie hierbij aangehaakt moeten zijn en welke tools er beschikbaar zijn. Een verkooptraject kan wel 2 jaar duren. Het komt voor dat de productie al gestart wordt voordat de uiteindelijke handtekening is gezet. Serious business dus…

In gesprek met de global marketing manager werd aangegeven dat fysieke of online trainingen, hoewel op inhoud goed opgezet, vaak niet het gewenste kennisniveau opleveren. In-house trainingen zijn kostbaar, duren vaak lang en zijn daardoor erg intensief. In de praktijk blijkt dat de verworven kennis wegzakt als dit niet direct / regelmatig in de juiste context gebruikt wordt. “Dat wegzakken gaat snel, you got to use it or you will lose it!”.

Door met ons in gesprek te gaan is deze klant overtuigd geraakt van een geheel nieuwe aanpak. Een uitdagende serious game waarin kennis (content) op gezette tijden en middels kleine brokjes informatie slim wordt geboost en herhaald. Gedurende een paar weken hebben wij ons verder verdiept in de case, het bedrijf en is de probleemstelling smart geformuleerd. Uiteindelijk hebben we een scherpe inhoudelijke pitch uitgewerkt en voorgelegd: “Step up your game by playing ours!” Het was raak…althans op de hoofdlijn. Samen met de klant zijn de aspecten rondom de game verder verfijnd en nader ingevuld. Dit betekende een trip langs de doelgroep, de uitdaging, de regels, interactiviteit, feedback, monitoring, beheer, security en de mogelijkheden tot uitbreiding.

Dit resulteerde in de uiteindelijke inhoudelijke opdracht:

  • Voor de gebruikers: Een serious game (app) genaamd “Meet the new one” met daaraan gekoppeld een kennisdatabank met specifieke informatie over zo’n beetje alle productlijnen en systemen.
  • Voor de beheerder: Een op business unit schaalbaar beheersysteem voor gebruikers, content en monitoring / analyse op voortgang en gebruik.

Nu, ruim een jaar verder, zijn we in de afrondende fase van deze boeiende opdracht.  Zowel frontend, backend als de app zijn functioneel en staan deels al in de Enterprise Private App Store.  “Kun je ook nog iets als een Kahoot! functionaliteit toevoegen om te gebruiken tijdens onze live events? Oh! En is er een Q&A module te koppelen? We willen graag op basis van specifieke feedback vanuit de doelgroep verder ontwikkelen.” 🙂 Het generiek opgezette framework, liet zich goed uitbreiden. Tof toch, hier krijgen wij energie van!

Laat zien dan!! Zul je misschien denken.. daar moeten we nog even mee wachten. Bij ons kriebelt het ook maar alles staat voorlopig nog onder een vrij strict “embargo”. Zodra we meer mogen laten zien, hetzij in een ander jasje, dan delen we het natuurlijk graag visueel!

Wil je weten hoe we de kennis van jouw salesteam kunnen laten boosten? Neem dan contact met ons op.

 

Vond je dit een waardevol artikel, deel dit dan met anderen!

Andere artikelen