SAAS
Serious Games

< terug Home » SaaS serious gaming

Heb jij behoefte aan een simpele, effectieve en betaalbare tool waarmee medewerkers, klanten, of scholieren iets nieuws kunnen leren? Dan is onze SaaS Serious Game-oplossing het product wat je nodig hebt.

Maar, wat is SaaS precies?

SaaS is een afkorting van Software as a Service. Maar wat houdt dat precies in, want dit klinkt misschien wel heel technisch.

Een serious game als SaaS is een game, programma of tool die in de basis al staat. In feite een soort template dus. Deze kun je zelf inhoudelijk inrichten met eigen kennis en kunde om tot een volledige serious game te komen.

Het doel van deze game is om iets te leren. Denk aan bijvoorbeeld zorgmedewerkers inwerken voor een nieuwe zorgafdeling met een werkproces dat ze niet kennen, scholieren spelenderwijs nieuwe kennis op te laten doen of een veiligheidstraining voor werknemers.

Wil jij ook je studenten of medewerkers op een interactieve manier trainen?

Neem dan contact met ons op voor een SaaS oplossing.

Wat kun je met Saas?

Hoewel je met SaaS minder invloed hebt over hoe de game eruit komt te zien dan met een maatwerk oplossing, houd je wel meer budget over om jouw game naar eigen smaak en inzicht in te richten.

Door de intuïtieve indeling van de software is het toevoegen van nieuwe content of activiteiten gemakkelijk zelf te realiseren, waardoor je de game goed kunt aanpassen op jouw wensen en continu kunt blijven verversen met nieuwe aan te leren kennis.

Close up van een bestaande applicatie van Mediaheads op een telefoon

Door middel van het SaaS, een game based learning platform, stelt Mediaheads organisaties in staat om:

  • Eenvoudig content en kennis te organiseren in een mobiele applicatie;
  • Effectieve trainingen te ontwikkelen met games, cases en quizzen;
  • Kennis vaak en in kleine stukjes constant aan te bieden;
  • Tijdens webinars de interactie met de deelnemers aan te gaan door een interne quiz te doen waarmee spelenderwijs en gezonde competitie kennis getoetst wordt;
  • Het gebruik van het platform en de content te analyseren met een content dashboard.

Nieuwsgierig?

Vraag dan een demo aan.

Voorbeelden van SaaS Serious Games

In de afgelopen jaren is de vraag naar serious gaming flink gestegen. Steeds meer bedrijven zien het nut in van spelenderwijs leren en zetten het in om hun medewerkers of klanten te trainen en meer te leren.

Serious games zijn ontworpen voor meer dan alleen entertainment en gaan nog verder dan alleen gamification van theorie. De games bevatten namelijk een hoop prikkels die inspelen op de intrinsieke motivatie van de gebruiker. Denk daarbij aan features als:

  • Competitie;
  • Nieuwsgierigheid;
  • Samenwerkingen;
  • Uitdagingen.

Het doel van een serious game is dan ook om mensen te laten doorspelen. Met name bij ‘saaie’ of complexe handelingen is serious gaming daarom erg geschikt.

Jongeren die spelen met een game

Eén van de bekendste voorbeelden van een SaaS serious game is Kahoot. Het is een vrij simpel spel waarbij je zelf een quiz maakt binnen een standaard template, en deze vervolgens laat doen door meerdere mensen.

Het spelelement ‘competitie’ maakt dat spelers willen doorspelen om meer punten te behalen (en daardoor ook meer leren). Andere voorbeelden van Serious Games zijn:

  • Ludwig;
  • Foxit.
  • Kahoot!

Meer over lezen? Check dan deze blog!

Wat kun je verwachten?

Wist je dat serious games voor 70% meer behoud van kennis zorgen bij trainingen? Hoe gaaf?! Dus op de vraag wat je kunt verwachten is het antwoord: meer behoud van kennis bij de mensen die de game of tool gebruiken.

Of wil je liever weten wat je van ons kunt verwachten? Dan kunnen we beter onze klanten aan het woord laten:

‘De persoonlijke betrokkenheid van Mediaheads vertaalt zich in een persoonlijke manier van samenwerking, waarbij plezier en humor belangrijke ingrediënten zijn.’
Nadia Plambeck

Projectleider Innovatie, ’s Heeren Loo

‘Er wordt snel en duidelijk gecommuniceerd en de mensen van Mediaheads zijn altijd bereid een stapje extra te zetten. Vaak zelfs al voordat dit gevraagd wordt.’
Hans Haarman

International Sales Manager, De Rolf Groep

‘De mensen van Mediaheads zijn goed in staat om te luisteren naar je wensen en deze te vertalen in tastbare, gebruiksvriendelijke en goed werkende applicaties.’
Joost Deutekom

World wide marketing manager, BD Kiestra

Serious Games bij Mediaheads

We zijn al meer dan 15 jaar professional op het gebied van serious games. Van games op maat tot SaaS, wij helpen onze klanten om hun medewerkers of deelnemers op een innovatieve en creatieve manier meer kennis op te doen, én te behouden.

Dit doen we met een groep gedreven mensen die ontzettend enthousiast worden van het maken van serious games en daarmee voor elke uitdaging een oplossing te vinden. Benieuwd wie deze oplossingen allemaal bedenken? Check dan onze over ons pagina.

Als je benieuwd bent naar hoe een SaaS applicatie er voor jou uit komt te zien, vraag dan een demo aan. ​​

Of wil je liever met ons ideeën uitwisselen over serious gaming voor jouw bedrijf?

Neem dan contact met ons op.

Waarom serious games?

70% meer behoud van kennis

Zeer schaalbaar

Spelenderwijs leren met software én hardware

Kosteloos ontdekken hoe je serious games succesvol inzet voor jouw organisatie?

Enkele cases

BD Kiestra

BD Kiestra

Het ontwikkelvraagstuk was om een serious game te ontwikkelen ten bedoeld om de werking van een nieuw ontwikkeld softwareprogramma te promoten op een medisch congres. De game zou worden computer met touchscreen die was verpakt in een arcadekast.

Lees meer
Rolf Connect

Rolf Connect

De laatste jaren is het aanbod van digitaal lesmateriaal enorm toegenomen. Sterker nog, kinderen van de basisschool weten niet beter, het gebruik van het digitaal leermiddel zoals een digibord, tablet of computer is normaal. Daarom is digitale geletterdheid belangrijk.

Lees meer
Robin’s Wereld

Robin’s Wereld

Soms gaat het in het onderwijs niet alleen om het leren zelf, maar ook om het bewijs dat die leerbaarheid er ís.. in dit geval in het speciaal onderwijs. Daarom ontwikkelden we Robin’s Wereld, in opdracht van ’s Heeren Loo en met financiering van Afas Software.

Lees meer