Wij maken

Serious games waarmee je echt iets bereikt

Home » Games

Wat kun je met serious games?

Serious games zijn de boeken van de toekomst. Over een paar jaar laat ieder bedrijf zijn medewerkers trainen in een fun-omgeving.

Teams en individuen worden zo continu uitgedaagd, gemotiveerd en zien hun prestaties onder hun ogen verbeteren.

Klanten zullen niet beter weten dan dat ze bij je kunnen inloggen om te participeren op nieuwe ideeën: in wedstrijdverband en met beloning.

Studenten zijn al profs op de simulator voordat ze nog maar één stage hebben gelopen.

Serious game = serieus resultaat

Sommige bedrijven wachten niet af. Ze zien nu al hoe ze jaarlijks grote budgetten pompen in trainingen die éven prikkelen, maar niet duurzaam blijven hangen. Tenzij er maandelijks geïnvesteerd blijft worden, in zowel tijd en geld, training en coaching.

Met een serious game neem je het in eigen hand. Kun je eigen materiaal en methodes ontsluiten via een online omgeving. Elke medewerker logt in op zijn eigen plek, op het moment dat het hem of haar past. Het resultaat is online, individueel en gedurende een hele carrière te meten. Kijk, dat maakt serious games zo mooi!

Verschil met gamification

Een serious games is niet hetzelfde als gamification. Gamification is eigenlijk niet meer dan het toevoegen van de fun-factor aan bestaande dingen.

  • Dat LinkedIn je laat zien dat je 68% van je profiel hebt gevuld om onbewust te stimuleren om dat compleet te maken; je bent er immers bijna!
  • Of dat het dashboard van je CRM-systeem laat zien dat je 70% van je omzet hebt gehaald terwijl je nog maar 30% van je klanten hebt gebeld. Je ruikt de winst, nog voordat er één manager is die meekijkt!

In een serious game heb je een nieuwe uitdaging of je voelt dat je moet innoveren om de markt voor te blijven. Een eigen serious game voor intern, extern  – of beide! – kán dan een optie zijn.

Liever meteen om tafel met de experts?

Dat kan ook. Met ons bijvoorbeeld.
Bel naar 0513 436 428 of stuur ons een e-mail.

Enkele games uit onze portfolio

Wanneer is een game goed?

Een goede game haalt resultaten. Basta. Vooraf bepaal je dus wat die resultaten moeten zijn. En hoe je dat gaat meten. Een bureau dat voor je gaat ontwerpen zonder dat er is gesproken over het meten van resultaten is geen goed bureau. En zal misschien een prachtige game opleveren, maar de vraag is of die game dan ook resultaat geeft.

Voorbeelden van resultaten

Een serieus game kan nieuwe vaardigheden aanleren. Aan kleine kinderen, peuters zelfs. En kinderen met een verstandelijke beperking.
We hebben games gemaakt die salesmedewerkers in een competitie zetten. Niet alleen proberen je targets te halen, maar steeds nieuwe kennis eigen maken en trainen, zodat je al doende vanzelf die progressie boekt. Super motiverend!
En we hebben games gemaakt die puur informatief werken. Nieuwe bezoekers uitleggen wat je doet? Ben je gek, laat ze het maar beleven!

Het geheim van serious games

De kracht van games zit hem dan ook in de interactie. Plezier, fun, waardoor je graag met de gamesstof aan de gang gaat. Feedback, progressie: een systeem dat je beloont voor elke verbetering die je laat zien. En het sociale aspect: je doet het niet alleen, maar strijdt mét of juist tegen anderen. Afdeling tegen afdeling. Of individueel maar allemaal even fanatiek op welke locatie de werknemer ook maar zit.

Dit zeggen anderen over onze games

'De mannen van mediaheads zijn enorm gedreven en creatief in het bedenken van verrassende oplossingen, waarmee meer bereikt wordt dan oorspronkelijk bedacht. Zij kennen de markt waarvoor ze werken, werken betrouwbaar en in dienst van het gezamenlijke doel. Hun persoonlijke betrokkenheid bij wat zij doen vertaalt zich in een persoonlijke manier van samenwerking, waarbij plezier en humor belangrijke ingrediënten zijn.'
Nadia Plambeck
Projectleider Innovatie,
’s Heeren Loo

Wat wij ook doen

Apps en software

Mixed reality

3D en animatie

Apps en software

Creëer eigen tools voor registratie, samenwerken, besturen of informeren.

Mixed reality

Plaats je eigen concept in de realiteit en breng dromen tot leven.

3D en animatie

Bewegend beeld zegt meer dan 10.000 woorden. Bekijk het hier.

Wat wij ook doen

Apps en software

Apps en software

Creëer eigen tools voor registratie, samenwerken, besturen of informeren.

Mixed reality

Mixed reality

Plaats je eigen concept in de realiteit en breng dromen tot leven.

3D en animatie

3D en animatie

Bewegend beeld zegt meer dan 10.000 woorden. Bekijk het hier.

Wil je ook zoiets? Grote amibities en vage plannen?

Wij denken mee! Bel naar 0513-436428 of stuur ons een email.

Eerst koffie.

Dan idee.

Dan plan.