’s Heeren Loo 125 jaar

Apps, software & bedrijfsfilm

’s Heeren Loo 125 jaar

Opdracht

Sommige klanten hebben iets nodig voor eenmalig gebruik. Maar dan wel iets ludieks. Dat was het geval bij ’s Heeren loo, dat in 2018 haar 125-jarig jubileum wilde vieren. In eerste instantie vroeg de marketingafdeling om een speciale actie voor Kerst, aan hun relatiegeschenkenbureau Vos en Setz. Samen met hen werkten we een idee uit voor een envelop met verrassing.

’s Heeren Loo 125 jaar

Onze uitwerking

Normaal gesproken zou in die envelop alleen de cadeaucode zitten voor het kerstgeschenk dat alle medewerkers individueel konden uitkiezen via de website. Dit keer zat er een kartonnen bouwpakket in. Als je dat in elkaar vouwde, bleek het een kartonnen VR-bril te zijn, een zogeheten Card Board. De ontvanger kon vervolgens een app downloaden, zijn of haar mobiele telefoon erin schuiven en een paar prachtige filmpjes bekijken:

  • historische beelden uit het verleden.
  • 3D -video met een kijkje in de toekomst.
  • Diverse 360 graden films waarin o.a. cliënten en de Raad van Bestuur aan het woord kwamen alsof ze live voor je stonden
  • Gewone video met gedeeltelijk historische zwart/wit beelden over 125 jaar ‘s Heeren Loo.

 

’s Heeren Loo 125 jaar

Het resultaat

De verrassing was groot. De trots groeide. Iedereen had de filmpjes gezien en de waardering was groot. Natuurlijk had het budget ook uitgegeven kunnen worden aan een groot vakcongres. Of een luxe feest. Maar ’s Heeren loo gaf hier met de filmpjes een statement af. Dat alles draaide om de mensen, was wel de voornaamste. De cliënten voor wie de innovatieve nieuwbouw werd gerealiseerd. De familie van die cliënten die hadden meegedacht over het hele concept. En de medewerkers die op deze beelden manier werden geïnformeerd – en geënthousiasmeerd – over hun toekomstige werkplek. Een blik in de toekomst bracht de kijker meteen in een andere wereld, maar door de hele opzet was het wel direct hún wereld. Thuis, welkom en veilig was dan ook het thema van deze casus.

’s Heeren Loo 125 jaar

Apps, software & bedrijfsfilm

Home » Cases » ’s Heeren Loo 125 jaar

Opdracht

Sommige klanten hebben iets nodig voor eenmalig gebruik. Maar dan wel iets ludieks. Dat was het geval bij ’s Heeren loo, dat in 2018 haar 125-jarig jubileum wilde vieren. In eerste instantie vroeg de marketingafdeling om een speciale actie voor Kerst, aan hun relatiegeschenkenbureau Vos en Setz. Samen met hen werkten we een idee uit voor een envelop met verrassing.

Onze uitwerking

Normaal gesproken zou in die envelop alleen de cadeaucode zitten voor het kerstgeschenk dat alle medewerkers individueel konden uitkiezen via de website. Dit keer zat er een kartonnen bouwpakket in. Als je dat in elkaar vouwde, bleek het een kartonnen VR-bril te zijn, een zogeheten Card Board. De ontvanger kon vervolgens een app downloaden, zijn of haar mobiele telefoon erin schuiven en een paar prachtige filmpjes bekijken:

  • historische beelden uit het verleden.
  • 3D -video met een kijkje in de toekomst.
  • Diverse 360 graden films waarin o.a. cliënten en de Raad van Bestuur aan het woord kwamen alsof ze live voor je stonden
  • Gewone video met gedeeltelijk historische zwart/wit beelden over 125 jaar ‘s Heeren Loo.

 

Het resultaat

De verrassing was groot. De trots groeide. Iedereen had de filmpjes gezien en de waardering was groot. Natuurlijk had het budget ook uitgegeven kunnen worden aan een groot vakcongres. Of een luxe feest. Maar ’s Heeren loo gaf hier met de filmpjes een statement af. Dat alles draaide om de mensen, was wel de voornaamste. De cliënten voor wie de innovatieve nieuwbouw werd gerealiseerd. De familie van die cliënten die hadden meegedacht over het hele concept. En de medewerkers die op deze beelden manier werden geïnformeerd – en geënthousiasmeerd – over hun toekomstige werkplek. Een blik in de toekomst bracht de kijker meteen in een andere wereld, maar door de hele opzet was het wel direct hún wereld. Thuis, welkom en veilig was dan ook het thema van deze casus.

Home » Cases » ’s Heeren Loo 125 jaar

Meer uit onze portfolio