Bimii

Lessysteem voor het Speciaal Onderwijs

Bimii

Onze opdracht

In 2013 kwamen we voor het eerst in aanraking met de Wingerd in Damwoude, een school voor kinderen met een verstandelijke beperking.

Pieter Zuidema, leerkracht en intern begeleider, werkte daar aan het project “beleef het maar” in een Friese variant: “Belibje it mar”.

 

Pieter daagde ons uit om een digitaal component te koppelen die niet alleen auditief en visueel prikkelde, maar waarbij de kinderen ook met hun handen konden werken.

 

Immers; deze kinderen zouden middels een game worden voorbereid op het werken bij een dagbesteding, waar het werk nog steeds grotendeels fysiek zou zijn.

Bimii

Onze oplossing

Het eerste concept werd bedacht, uitgewerkt tot prototype en getest. De dochter van Pieter, Simone, die zelf op de Wingerd zat, mocht het prototype als eerste proberen en zat binnen een minuut schaterend achter het scherm.

Wat je niet ziet op het filmpje dat we daarvan maakten, is dat er achter Simone al een tweede leerling klaar stond. Hij begon – met elke minuut extra wachten – van enthousiasme steeds harder met zijn handen te wapperen. Toen wisten we dat we zeker op de goede weg zaten.

 

Bimii

Resultaat

De spelletjes binnen Bimii werden door ons steeds verder aangescherpt totdat de levels precies op elkaar aansloten qua uitdaging en qua spelplezier.

 

Vervolgens verpakten we onze software en techniek in een duurzame, houten laptop die door onze toennmalige partner was ontworpen. Elke laptop werd zodoende uitgerust met diverse thema-leskoffers zodat elke laptop in alle groepen gebruikt kon worden.  De kinderen konden aan het werk met onze laptops: stijlvol als een iBook, maar vele malen robuuster!

En het mooie is, zij noemen het spelen, terwijl wij het educatief noemen :).

De Bimii laptops worden nog altijd gebruikt op verschillende locaties van zorginstelling Talant. Meer informatie over Bimii is te vinden op www.bimii.nl

Bimii

Lessysteem voor het Speciaal Onderwijs

Home » Cases » Bimii

Onze opdracht

In 2013 kwamen we voor het eerst in aanraking met de Wingerd in Damwoude, een school voor kinderen met een verstandelijke beperking.

Pieter Zuidema, leerkracht en intern begeleider, werkte daar aan het project “beleef het maar” in een Friese variant: “Belibje it mar”.

 

Pieter daagde ons uit om een digitaal component te koppelen die niet alleen auditief en visueel prikkelde, maar waarbij de kinderen ook met hun handen konden werken.

 

Immers; deze kinderen zouden middels een game worden voorbereid op het werken bij een dagbesteding, waar het werk nog steeds grotendeels fysiek zou zijn.

Onze oplossing

Het eerste concept werd bedacht, uitgewerkt tot prototype en getest. De dochter van Pieter, Simone, die zelf op de Wingerd zat, mocht het prototype als eerste proberen en zat binnen een minuut schaterend achter het scherm.

Wat je niet ziet op het filmpje dat we daarvan maakten, is dat er achter Simone al een tweede leerling klaar stond. Hij begon – met elke minuut extra wachten – van enthousiasme steeds harder met zijn handen te wapperen. Toen wisten we dat we zeker op de goede weg zaten.

 

Resultaat

De spelletjes binnen Bimii werden door ons steeds verder aangescherpt totdat de levels precies op elkaar aansloten qua uitdaging en qua spelplezier.

 

Vervolgens verpakten we onze software en techniek in een duurzame, houten laptop die door onze toennmalige partner was ontworpen. Elke laptop werd zodoende uitgerust met diverse thema-leskoffers zodat elke laptop in alle groepen gebruikt kon worden.  De kinderen konden aan het werk met onze laptops: stijlvol als een iBook, maar vele malen robuuster!

En het mooie is, zij noemen het spelen, terwijl wij het educatief noemen :).

De Bimii laptops worden nog altijd gebruikt op verschillende locaties van zorginstelling Talant. Meer informatie over Bimii is te vinden op www.bimii.nl

Home » Cases » Bimii

Meer uit onze portfolio